have a tendency to suddenly disappear

Bloggen det var ett tag sedan! Glömde nästan bort att jag hade en ^^
Jag förstår inte hur folk hinner blogga och samtidigt göra saker? De få gångerna jag skriver är bloggen är när jag dör av tristess, hemskt men sant.

Okej senaste veckan har väl mer eller mindre varit ovanlig. Bra ordval. Det blev lite skola och mycket umgänge med J, i tisdags körde vi foto a la garderob. Vi slet ut alla kläder som fanns i husets garderober och bestämde vad den andre skulle ha på sig för kläder (det blev härliga blandningar av allt från kostymer till glittriga sjalar). När den ena hade plockat fram de mest opassande, förskräckligaste kläderna och den andra klätt på sig allt så blev det fotodags - och tro mig, de bilderna är något jag sent kommer glömma, ha ha. Lägger upp en snygg variant här.

I onsdags blev jag bjuden av J att följa med honom och några vänner på en förhandsvisning av en fransk film som handlde om Van Damme, riktigt rolig var den! Med fördel då att man tycker om fransk humor!

Så, det var en intressant vecka men nu är det nya tag som gäller - mer skola mindre kärlek. Vi får väl se om jag lyckas hålla det också.


Oh lalala


Franska filmer är som strössel på gräddglass

3 Minute Miracle

Det här märket är helt otroligt, har aldrig testat bättre hårinpackning sedan Redken och det kostar ju därefter. (runt 450)
Denna lilla favorit kostar bara 129 kr (rea på Åhlens 99 kr) och det är verkligen en miracel produkt! Me love long time :)
Om det fungerar på mitt trasiga lockiga hår, så fungerar det på vilket hår som helst. Tynger ner och ger glans. Jag är överlycklig över att äntligen ha hittat en prisvärd och fantastisk hårprodukt!





All natural


red wine, black coffee

Jag fick en fråga i helgen - om jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Och jag hade inte något direkt svar att ge till J, men nu har jag funderat lite och kommit fram till att jag inte tror på kärlek över huvudtaget. Basta!
Nej, det var en lögn. Det är klart jag tror på kärlek, men nej inte vid första ögonkastet. Däremot tror jag att man efter en kortare tid (inte över ett ögonkast) kan känna samhörighet med en person utan att man känner denne märkvärt mycket.
Dessutom tror jag att man kan klicka med varandra vid ett ögonkast eller två, och det är kanske det som kallas "kärlek vid första ögonkastet" men jag tycker att ordet kärlek är lite väl laddat. Man borde göra om meningen men ha kvar samma innebörd, man borde säga "klicka vid första ögonkastet". Så, där har du ditt svar och jag är utomordentlig nöjd haha ^^
Nu ska jag dricka mitt kaffe och göra mig i ordning, ikväll blir det "män som hatar kvinnor" med darlin' Anna och några tjejer. Jag har läst boken så det ska bli kul att se om filmen är lika bra, vilket sällan stämmer.

Coffee and love is all we need.


look at that eye

Jag tänkte bara snabbt tipsa om den bästa mascaran världen någonsin skådat, för oss som gillar den lite "svartare" looken. Ger väldig volym utan att klumpa, har stark färg och arbetar man lite med borsten så håller sig fransarna hela dagen! (Vilket jag tycker är ganska ovanligt för andra mascaror) Ja, jag har till och med sovit med denna på och ändå haft fransar av guld när jag vaknat på morgonen. Kostar 175 kr, men har man tur hittar man den på reapris - 155 kr.
Från Maxfactor - False Lash Effect

Paparazzi

Klassen satt publik i talkshowen Skavlan som hade inspelning idag på SVT mellan 17.25 - 19.00.  Ni vet, programledaren är den där norska typen. Fredrik heter han egentligen, vilket en av hans gäster också gjorde - nämligen våran statsminister Fredrik Reinfeldt.
   Andra gäster var dessutom Jonas Gardell, friidrottsstjärnan Susanna Kallur, paret Jan Malmsjö & Marie Göranzon från teatervärlden samt deras chef (från Dramaten) - Marie-Louise Ekman. Programmet avslutades med att den unga sångerskan Lykke Li uppträdde med en av sina stora låtar.
   Det var riktigt underhållande, Jonas Gardell har humor av rätt slag. Dessutom var det ett väldigt intressant ämne och den hemliga gästen var minst sagt rak på sak angående det.

Som journalistikklass måste vi ju leva upp det som förväntas av oss - här är naturligtvis lite paparazzi bilder som jag tagit före och efter inspelningen (när jag slängde mig förbi reportrarna).



Och för de som knappt kan bärga sig så sänds programmet imorgon klockan 21.00 på SVT1
Enjoy!

Månadens boktips

 är..
 

Denna bok klassas som erotisk, dock inte på det planet som man tror.
Kortfattat så handlar den om en fjortonårig Sarah som just börjat High School i Sydney och blir förförd av sin poetiske engelskalärare Mr Carr. Dessa två inleder så småningom en komplicerad och olaglig relation som består av en blandning av poesi, spänning och sex. Men för Sarah är det mer än så, ett sådant starkt band som hon känner till denne man har hon aldrig upplevt förut. När de tillsist blir påkomna och läraren blir tvungen att flytta påbörjar S ett vulgärt sökande efter en man som kan fylla hennes tomrum på samma sätt som Mr Carr gjorde. Hennes besatthet av att få uppleva samma åtrå igen innebär att hon tar med sig diverse män hem, unga som gamla. Men ingen lyckas ge henne känslan av kärlek utan fysiska gränser. Efter sju års intensivt sökande bland hundratals män behöver hon inte leta längre.. Han är tillbaka.

Jag ger den
Det är en väldigt passionerad bok och jag skulle inte rekommendera den till någon som inte är van vid att läsa lite "djupare" romaner. Det är utan tvekan en pulserande bok, och författarinnan är helt otrolig. Så fort handlingen tappar gnistan så fångas man upp av den levande texten. Och en hel del dikter från stora poeter visar sig lite här och var i boken, vilket ger det hela en härlig blandning! Jag kunde knappt lägga ifrån mig boken, go for it!

gratis smink?

Skulle du bli glad över att hitta presentkort i brevlådan från antingen H&M, Kicks eller Åhlens
Här har du chansen, samla poäng och vinn härliga presentkort till ett värde av 150 eller 250 kr!

Mer info finner du på deras hemsida, klicka på annonsen så skickas du vidare!


the dark night



Hattar börjar ju bli lite min grej, det är kanske dags att skaffa sig en egen?
Men då ska det vara en riktig hatt och ingen jävla solhatt från H&M ;)


RSS 2.0