Godis?


JA TACK!


days of mother

Mothers day? day-mother?


Igår var jag barnvakt och tog med mig barnen på bio. Passade i förbifarten på att köpa ett armband till mami, det är ju trots allt mors dag idag. Indiska har ett sjuhelsike sortiment när det kommer till smycken så jag köpte ett till mig själv också. Hittade inga bilder på armbanden men mitt påminner om den på bilden.

Nu är det plugg som gäller, sista veckan innan betygen. Och sedan sola. Ciao

useless

nu kör vi - bio it is!

Nattfilosofi

Ordens makt har alltid förfört mig, tagit andan ur mig och fått mig att häpna på ett beundransvärt sätt. Känslorna blir mer betydelsefulla, tydligare, om man läser sig till dem. Så detaljerat som en mening kan beskriva en tanke kan aldrig ljud göra. Det uppstår inte samma magik. Text går rakt in i hjärtat, läten letar sig runt.
   En text kan man tolka på sitt egna sätt och den blir då mer personlig. Mer levande. Ord genom munnen är redan tolkade av personen som yttrat dem. Där ligger den kolossala skillnaden. Det otroliga. Ord du läser dig till lägger du på minnet och när du vill kan du plocka fram dem och låta känslorna upprepas. Ljud klingar i öronen och skänker känslor för stunden. Men det är inget du kan ta fram igen. Det är i nuet. Medan en text kan användas om och om igen. Därför föredrar jag när folk uttrycker sig via brev eller sms, något jag kan läsa mig till. Eftersom jag då vet att det lägger sig i mitt inre. Spår för alltid. Ett intryck på min själ. Något som alltid kommer leva inom mig. Litteratur är min passion. Ingenting kan få mina känslor att strömma så som en riktigt välskriven bok. En författares nedskrivna tankar. Kärlek, hat, sorg. Allt får en innebörd och letar upp jämbördigheten hos mig själv. Jag upplever affekten genom boken. Genom ordens starka vilja.


Tadah!

Har fått låna Sophias bok och det innebär att jag har en ny roman att suga i mig - 11 Minuter av Paulo Coelho. JIPPIE! Jag har bara läst några sidor och jag är redan stormförtjust. Det är ytterligare en erotisk/romantisk bok. Vi har ju alla våra favoriter.

Förordet är en hymn till Isis (gudinnan)

Därför att jag är den första och den sista
Jag är den vördade och den föraktade
Jag är horan och
helgonet
Jag är hustrun och jungfrun
Jag är modern och dottern
Jag är min mors armar
Jag är den sterila, och talrika är mina barn
Jag är den lyckligt gifta och ungmön
Jag är den som ger liv, men aldrig fått barn
Jag är den som ger tröst vid födslosmärtorna
Jag är makan och maken
Och det var min man som skapade mig
Jag är min fars mor
Jag är min mans syster
Och han är min förskjutna son
Respektera mig alltid
För jag är den skandalösa och den magnifika


weekend

Denna helg kommer vara den sämsta EVER. Nu ska jag inte vara sådan. Jag får faktiskt in en liten slant på att vara barnvakt åt mina plastsyskon. Hehe min mami mutar mig för att jag ska klara av att stanna hemma hela helgen, och dessutom sysselsätta två småtjejer i 11-12 års åldern! Det är inte det lättaste vill jag påstå. Hade de varit 5 - 6 hade man bara kunnat ge dem varsin nalle och gått och lagt sig så hade de roat sig själva. Men icke. Värt att testa? Haha. Planerna är att ta det lugnt ikväll med film och godis, för att sedan imorgon gå på bio - Natt på museet 2 (OH NO). Och sedan äta och titta runt lite i butiker, så länge barnen orkar förstås.

Vad jag inte visste

Fick nyligen reda på att en orsak till akne/dålig hy kan vara mjölkprodukter. Tydligen så påverkar det negativt - jag som alltid trott motsatsen. Och även om det inte är orsaken så förvärrar det om man överkonsumerar. Vilket jag minst sagt gör. Jag äter yoghurt hela tiden, dricker minst 3 glas mjölk och trycker i mig diverse ostar. Nu är det slut på det. Jag ska testa en mjölkfri månad och se om det ger något resultat. Om jag får bättre hy kommer jag efter det trappa ner till bara ett glas mjölk om dagen och så vidare. För kalcium är en viktig källa i vårt dagliga intag - glöm inte det!

Tänk vad mycket man inte vet.

pollen?


Vägen jag går när jag ska till och från staionen


Det syns inte så bra, men det vita som ser ut som snö är i alla fall pollen/frön.

Jag måste klaga lite över pollenattacken mot Sverige - ja, jag vet att det är vår/sommar och att det hör till. Men det är verkligen helt galet mycket pollen, för mycket! När jag går till tåget på morgonen ligger det som tjocka täcken av frön i hela skogen. Det ser nästan lite kul ut. För att inte tala om när det blåser och dessa täcken reser sig mot skyn och börja yra omkring i luften. Här om dagen fick jag frön i ögonen och blev halvblind i en kvart - inte så populärt alltså.

Det är ju inte konstigt att halva Sverige är allergiska.

be positive

Idag visade sig bli en bättre dag. Tror att mycket beror på vilken inställning man väljer att ha - kliver man in genom dörren med "åh gud vad jag är irriterad" då blir det stormväder, kliver man däremot in med "nu lägger jag allt bakom mig och kastar bort nyckeln" brukar det klarna upp. Det gjorde det. Jag kan nästan se solen. Dock tror jag inte på att det är så bra att ignorera problem som ligger, men man måste vara försiktig med att välja tillfälle. Ibland passar det sig inte att reda ut saker. Det får man ta tag i senare. Nu ligger fokus på plugget - för alla som studerar.
   Det är drygt två veckor kvar nu och betygen sätts snart. Tror inte det finns någon som inte är lite stressad och irriterad i dessa tider. Det är stressigt med betyg. Man vill ju nå så högt man vet att man kan prestera. Jag fick VG på np i engelska - och jag nöjer mig med det. Får jag det i slutbetyg så är det OK. Engelska är inte min starkaste sida och jag kan knappast påstå att jag lagt ner mycket tid på att kämpa för något högre. Matten däremot håller jag tummarna för. Det är en redovisning kvar och den måste jag sätta. Har i och för sig haft två redovisningar tidigare så det är inget nytt. Känner mig hyfsat säker på min sak. Det går nog bra.

Zzz

Det har varit en fruktansvärd dag och jag är otroligt trött. Känns som att jag kommer falla i koma i vilken sekund som helst. Är nästan lite rädd för att om jag går och lägger mig nu kommer jag inte vakna igen. Haha. Skönt ändå. Inget mig emot att gå i ide för ett tag.

down

Jag gör som jag brukar - håller tillbaka, trycker ner och glömmer bort. För ett tag i alla fall. Ännu en samlare tänker ni nu. Har hört att sådana som vi oftast spricker i slutändan. Men det orkar jag inte tänka på. Sker det så sker det.

Jag har aldrig vetat hur man handskas med känslor, det har jag ärvt av min så kallade pappa. Varför fick man inte en instruktionsbok när man föddes?

suck

Vill bara ligga och mysa med J nu. Imorgon får jag antagligen träffa honom om konserten på kungliga akademin blir av. Hoppas hoppas hoppas.

heartless

Imorse när jag vaknade var jag helt död. Jag somnade om två gånger och blev tvungen att stressa som en dåre och kasta i mig frukosten. Jag kom till skolan några minuter över 10. Till min förvåning upptäckte jag att rummet vi vanligtvis brukar ha Sam A i var upptaget av en språkklass. Jag tittade förbi datasalen i förhoppning om att någon skulle vara där, men det var tomt. Sedan gick jag bort till ett rum där vi brukar ha historia för det har hänt att vi haft andra lektioner där. Det satt en klass där men det var inte min. Så jag stod utanför dörren som ett frågetecken och kliade mig i huvudet och kunde inte för mitt liv begripa vart alla hade tagit vägen.
   Jag ringde Sophia - ingen svarade. Ringde Frida - inget svar. Ringde Valerie som berättade att vi tydligen hade kompletterings förmiddag och att vi inte hade lektion förens 1. Jag tog det inte bra för jag kände mig sviken. Hur kan det komma sig att de som jag umgås mest med i klassen inte har berättat detta för mig? Jag har fortfarande inte en aning. Jag frågade och som svar fick jag - det är din sak att fråga oss. JAHA. Men hur ska jag kunna fråga om något jag inte har en aning om? Så det betyder att jag varje dag ska fråga om vi har kompletteringsdag, eller?! Nej det är ett dumdristigt svar att ge, är man vänner ser man till så att alla vet om att man är ledig. Eller det gäller faktiskt allting. Sedan beter sig alla olika, jag relaterar hela tiden till hur jag själv skulle göra om jag stod på andra sidan. Och det är nog det som är problemet, jag glömmer helt enkelt bort att jag fått ta betydligt mer ansvar än de flesta andra i min ålder och att jag därför ser på liknande saker med andra ögon.

Nu minns jag varför jag så sällan har umgåtts med jämnåriga. De är som barn i mina ögon. Oansvariga små barn. Och man kan inte umgås normalt om man ligger på två helt olika nivåer i livet. Det stadie som mina så kallade "vänner" ligger på nu passerade jag redan som 13 åring. Detta gör det naturligtvis svårt för mig. Eftersom jag hela tiden måste sänka mig till deras nivå. Och när jag inte orkar låtsas längre blir det som det blev idag. Katastrof.

Jag säger det som jag sagt så många gången tidigare - jag platsar inte i gymnasielivet. Jag skulle trivas bättre som hustru och mamma. Med ett jobb och med vuxna människor runt mig som det går att kommunicera med.

Men det är bara att bita ihop. Jag kan inte spola fram tiden, kan jag? Nu tänker jag sluta bry mig om att de ser mig som annorlunda och obetydlig. Bara för att jag egentligen inte är som dem. Vi vet ju alla varför nu.

sleep well

Nu är det sängdags för min del, även fast jag vet att jag inte kommer kunna somna förens efter tolvslaget. Jag tycker om att ligga vaken i sängen och läsa eller tänka eller bara blunda lite. Jag är lite konstig ibland.
Godnatt på er i alla fall :)

shy

Vart jag än vänder mig ser jag folk som skriver om Kate Moss's nya kollektion för topshop, så jag kände att jag var tvungen att haka på trenden och kommentera det hela. Och ja, jag älskar den. Jag älskar allt med henne. Jag älskar Kate Moss. Ooops! Försa jag mig nu? Är det bara jag som tycker att de kläderna hon fotas i alltid är de snyggaste? Eller är det kanske av den anledningen som jag tycker det? Klurigt värre. 


Den här klänningen vill jag ha, Jonathan. Nu vet du det. Så nu finns det bara en sak att göra? (Hoppas kan man ju alltid)


If I were a boy



Har jag berättat om mina husdjur? I guess not.
   Brukar bara få negativa reaktioner. Var inte idiotiska - dessa djur är inte desamma som de som springer runt i kloakerna. Det är som att jämföra en varg med en chihuahua. Idiotiskt. Dessutom är tamråttor helt underbara bebisar, intelligenta är de också :) Hon ovanför vet minsann vad "sitt" betyder (=godis från matte).


banana split

Visst låter det gott? Tycker jag med. Synd att jag inte har några bananer hemma. Vad tror ni om banana split utan banan? Ja, det var lågt. Jag vet.

Vad gör jag?
Jag sitter med mitt plugg som vanligt, det är ju faktiskt måndag. Var ute och mötte Anni en sväng för att ge bort p-piller för ett helt år. Det stod mellan att antingen slänga dem eller ge bort dem till någon som har användning för Neovletta. Själv knaprar jag Cilest just nu. Bättre för hyn. Jag har hållit på och mixtrat en hel del med p-piller och har fått diverse biverkningar.
   Ska ringa till Ungdomsmottagningen imorgon, för nu är jag sugen på att testa det nyaste p-pillret på marknaden nämligen YAZ - en uppgradering av Yasmin har jag hört. Ska tydligen lindra både akne och PMS besvär. Och det är väl just vad jag behöver mot mina humörsvängningar. Ibland känner jag mig som 14 igen eftersom jag kan sitta och böla för ingenting för att sedan i andra vändan skratta åt samma sak. Jag tänkte vara snäll och lista upp mina tre senaste p-piller sorter och ta upp en negativ och en positiv sak med vardera. Låter det bra? Jag gör det i vilket fall som helst. Någon kanske lär sig av det. (Kom ihåg att alla tjejer reagerar olika och att mina biverkningar kanske inte drabbar er)

Neovletta
+ Större tuttar - Dålig hy. Blev riktigt deppig av dem och hyn vart riktigt risig. Usch.
Cilest
+ Bättre hy - Magont. Får ofta molande huvudvärk.
Desolett
+ Större tuttar - Fruktansvärt illamående som höll i sig. Blev faktiskt piggare av dem också. Vaknade innan alarmet ringde? Men det var helt galna biverkningar som liknar sådana man kan få när man är gravid. Var till och med tvungen att springa och ta ett G - test bara för att försäkra mig om att jag inte var med barn.

Jag kan uppdatera sedan när jag börjat med YAZ, så får vi helt enkelt hoppas på det bästa.
Och jo en sak till, jag är inte korkad. Jag vet att man helt enkelt får leva med vissa biverkningar. Tror inte att det finns hormoner som inte påverkar en alls. Då vore det ju ganska onödigt att äta dem. Och anledningen till att jag äter p-piller är trots allt för att inte bli med barn och för att slippa ha så brutala mensvärkar. Men faktum kvarstår; vissa sorter påverkar mer eller mindre negativt. Och jag letar helt enkelt efter den sorten som ger MINST biverkningar. Man kan inte veta förrän man testat.

end


Min kusin, när vi var i Göteborg förra sommaren.

Nu är långhelgen slut. Och det känns förjävligt. Är långt ifrån redo för nya tag och ytterligare en skolvecka. Får helt enkelt trösta mig med att det bara är knappt tre veckor kvar tills sommarlovet. TRE VECKOR. Det är helt otroligt.

Trots alla motgångar och förseningar så har det här året gått förvånansvärt fort och faktum är att jag känner mig hyfsat säker på att nästa år kommer rinna iväg med samma fart. Det brukar ju vara så när man har mycket att göra, att tiden försvinner framför näsan på en. Inget mig emot dock. Jag vill bara bli klar med studierna så jag kan lägga min energi på annat - jobb och familj. Jag är medveten om att jag är för ung för att tänka i de banorna, men det är verkligen något jag längtar efter. Då kan jag skatta mig lycklig. Vad hände med Carpe Diem kan man ju undra? Jag försöker leva i nuet men jag måste ha ett mål för att klara av att stapla mig framåt. Något som lockar. Och det må vara visa ord men "fånga dagen" är ingenting som får mig att kasta mig ur sängen på morgnarna. Beklagligt nog.

behind the light


Anna skär tårta


Visst ser den smarrig ut ;D

Igår åkte jag hem till Anna som bjöd på middag. Träffade Linnea och Natta där också :) Det grillades kyckling, gjordes tsatsiki och ordnades med klyftpotatis för fulla muggar. Gott som fan var det. Rent ut sagt. Och som avslutning på det hela - två makalösa tårtor, den ena var med grädde och jordgubbar och den andra med choklad och krossat daim. Smaskens! Vi fyra låg sedan som paddor i soffan, näst intill orörliga. Haha. Mysig kväll :) Kom hem någon gång vid 1.

Sitter nu och väntar på J som aldrig dyker upp? Vi sa 3 och klockan börjar nu närma sig 6. Karlar säger jag bara. Karlar.

Laugh'n a half

Den här låten betyder mycket för mig, danskarna är inte så pjåkiga trots allt eller hur ;)



Har städat hela dagen, tänkte bjuda över J på lördag efter att vi firat Alexandra på Östermalm. Och då vill man ju inte att det ska se ut som ett bombnedslag inte. Nu kan jag riktigt se hur det glänser och gnistrar av renhet, hehe.
   Nu ska jag krypa i säng och läsa lite, imorgon bjuder Anna på middag hemma hos henne. Hon är en pärla den tjejen, det kommer bli jätte trevligt.

te

Jag älskar te, men jag är ingen riktig te-människa som köper te från riktiga japanska/kinesiska affärer, utan snarare en Svensson som bara tycker att det smakar gott och är avslappnande. Som barn var mitt favorit te Himlagott och varje gång som jag är ute och handlar brukar jag stå och sniffa på förpackningen och då dyker barndomsminnen upp. Idag bestämde jag mig för att det är lite galet att stå lukta på förpackningar, så jag köpte hem mig ett istället. Nu tjuter vattenkokaren. Det är dags.



OHOO BUSTED

Ibland glömmer jag bort att jag inte är singel längre, sitta i knät på andra karlar var inget som Jonathan uppskattade precis. Han överväger att skaffa koppel till mig - för att hålla koll på mig alltså.



Smygfotad blev jag dessutom, inga bortförklaringar hjälper här inte.


Jag och födelsedagsbarnet ^^


Jag dansar aldrig nykter någon gång.


naked

Opassande rubrik som vanligt. Vänj er.

Har haft en riktigt trevlig helg, i fredags satt jag hemma i tv-soffan och i lördags var jag först på middag med Julio och hans spanska släktingar (jag kan inte ett ord på spanska så det blev inte mycket prat) och hans mamma frågade om jag var modell (: Hon tyckte det var konstigt att jag kunde vara så smal när jag vräkte i mig så mycket mat (ja hon sa faktiskt vräkte!) haha, men vore det inte för min höga ämnesomsättning skulle jag antagligen vara smällfet vid det här laget, hurra för det! Nä, men det var himla mysigt och god mat! Jag är fast besluten att lära mig spanska tills nästa middag ^^

Sedan åkte vi till medborgarplatsen. Om jag minns rätt, efter fem glas vin och några glas tysk konjak är inte minnet på topp - spanjorerna söp mig under bordet.. Hur som helst, så fyllde Linda 20 år och jag & J var bjudna dit. Det var hyfsat lugnt där men träffade lite folk, bland annat en brutta vid namn Jacqueline som har inflyttningsfest nu på lördag dit vi naturligtvis också är bjudna. Blir en hel del festande nu för tiden, men man vill ju inte tacka nej och gå miste om att ha kul. Inte sant.

Känner jag att jag inte orkar, så säger jag nej tack. Skulle aldrig släpa iväg mig själv till något jag inte känner mig taggad på.

Nu är det matteplugg som gäller i någon timma. Sedan är det bums i säng, nationella imorgon. Igen.

nattplugg

Jag hinner tyvärr inte skriva om helgens händelser idag. Har prov i litteraturhistoria imorgon och har exakt 8 timmar  (från och med nu!) på mig att läsa cirka 50 sidor om Shakespeare och Moliére. Det blir helt enkelt uppesittarkväll för min del. Det är inte meningen att man ska sitta natten innan och plugga allt, men jag har helt enkelt inte hunnit något annat. Skärpning.

Då kör vi.

singing la la la



Jag och baby på fest hos Linda, vilket tjusigt par vi är :)
Har ganska mycket att ta tag i nu så jag berättar om gårdagen lite senare istället.


kvällens äventyr

Nu ska jag börja göra mig i ordning för klockan 17.00 ska jag möta J hemma hos honom, han säger att han har en överraskning till mig (jag älskar överraskningar!) och sedan får vi skjuts av hans mamma till Hagsätra där vi ska fria en spanjor? Vilket innefattar spansk middag och en massa grejer, vore ganska bra om vi hann köpa med oss blommor eller något dylikt på vägen. Känns väldigt oartigt att komma tomhänt. Sedan ska vi som sagt vid vidare till sthlm S på partaj vid 8 tiden. Verkar som att det kommer bli en trevlig kväll trots allt. Nej nu måste jag kila, sitter här nyduschad men ofixad. Bråttom bråttom!

Hoppas ni andra får en superlördag!
ps. lägger upp bilder imorgon

ciao!

Fredag


(bild från Februari)

Ikväll händer ingenting - så tråkig är jag. Men jag orkar helt enkelt inte. Vill ha en kväll för mig själv i soffan med bra filmer och popcorn, en riktig hemmakväll alltså. Sådant som alla borde unna sig någon gång, tror det är bra att vara för sig själv ibland istället för att alltid vara ute och ränna. Man måste ju inse att man inte kommer vara sjutton resten av livet - den dagen man sitter med egen lya och heltidsjobb kommer man få tillbringa många ensamma kvällar i soffan.

Imorgon ska jag dock till sthlm södra, någons syster fyller tydligen 20 och har hyrt lokal. Som vanligt känner jag inte en jävel där, utan jag blir en come-with-girl, som min käre vän brukade säga. Men det brukar bli kul ändå, jag ställer in mig på att det kommer bli en toppen kväll för då brukar det gå vägen :)

Nu väntar soffan på mig, tjingeling!


och så sätter hon den!

Jag kunde inte sagt det bättre än så, jag må vara en smula lat och pessimistisk men jag kan också! Satte ett MVG på matematiken och jag hade inte kunnat vara gladare. EN poäng ifrån full pott! Och utan att skryta - det är fan bra jobbat! Så jag kanske blir något mer än en mamma trots allt. Känns ganska bra. Och eftersom höga betyg alltid ger mig mer motivation så tänker jag plugga ännu hårdare de sista veckorna som är kvar, nu är målet bara att sätta slutbetyget också. Sedan kommer jag må som fisken i vattnet.

Gick egentligen en snabbkurs i matematik A/B, för att hinna med C och D innan jag går ut. Men läraren i den klassen var förfärlig! Jag klarade knappt av att se människan. Så jag tackar mig själv varje dag för att jag hoppade av och gick tillbaka till den vanliga matematiken. Än sen om jag inte hinner läsa D? Jag får satsa på att få skyhöga betyg istället. Nöjd var ordet :)

...

Jag har haft ytterligare en arbetssökande dag utan resultat. Ursäkta det pessimistiska-rakt-på-sak inlägget tidigare, men även en tiptop tjej som jag kan tappa huvudet ibland. Har någon sett det? Det känns som att det enda jag gör är att letar jobb, jobb och jobb! Lite som askungen, faktiskt.

done, over siiiip

Jag vet precis vad för sorts människa jag kommer att bli, innan jag hunnit fylla 20 kommer jag sitta med en liten bebis i famnen som jag fått med en man jag knappt känner. Sedan kommer jag träffa en annan man och gifta mig innan jag blivit 25 och vid 30 kommer jag vara frånskild och ha ytterligare ett barn om halsen, och då arbeta på någon livsmedelsbutik. Men vet ni vad, det är ett bra liv. Jag har insett att jag aldrig kommer klättra i karriärstegen, så varför inte sätta igång med barnafödandet på en gång? Vad ska jag annars göra med mitt liv? Det är så enkelt - att bli en bra mamma är det enda jag kommer lyckas med. Punkt slut.

update

Ja, men det gick väl ändå helt okej idag, eller vad tycker ni? Och som en extra lyckospark i baken ringde min älskling på bussen imorse och kom med planer för helgen. Jag låter oftast honom bestämma och planera upp saker, eftersom jag själv är ett sjukhelsike yrväder som städigt är på fri fot någonstans, och jag vet sällan vad jag vill heller.
   Är det fel att göra så, jag kanske borde ta tag i det hela också? Jag är så extremt ovan vid sånt här så jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Han är ju faktiskt min pojkvän och inget annat, det är möjligt att det borde vara lite mer ömsesidigt. Jag får fundera lite till på det där medan jag gör i ordning mitt kaffe (nu utan kakor) och läser lite. Har lånat en ny bok; tusen strålande solar. Har hört mycket bra kritik om den så jag är förväntansfull till att ta min bok och sjunka ner i soffan ett tag. Jag och mina böcker. Tycker om när de är lite sorgliga.


Ni känner nog igen den, den är hyfsat populär.

nighty nighty

Jag har knappt förberett mig något alls inför morgondagen, istället har jag suttit här och lekt med min nya design. Suck. Ibland blir jag ganska trött på hur odisciplinerad jag kan vara. Jag får faktiskt skylla mig själv om det går dåligt imorgon. Det har jag förtjänat. Jag blev dessutom lite sur över att jag inte hört av J på hela dagen, tills jag upptäckte att han ringt utan att jag varken hört eller sett det (a) Vi tjejer har verkligen förmågan att vara riktiga surmajor helt i onödan. Tala för dig själv eller vadå?

Nu går jag och lägger mig, trött trött trött.

You spin my head right round, right round. When you go down, when you go down down



Och till er andra stackare där ute som också har np imorgon 8.30 - lycka till!


cookie day

Hallå i stugan! Jag måste vara den med de absolut sämsta rubrikerna, det tar längre tid att klura ut dem än att skriva resten av inlägget. Haha jag i ett nötskal :)

Men faktum är att jag nyligen åt upp ett helt paket med Brago-kakor till mitt kaffe, som numera har svalnat. Jag ångrar lite att jag åt upp alla men det finns inte så mycket att göra nu. Lite sent påkommet. Vad är det man brukar säga; det är lätt att vara efterklok. Skämt åsido. Funderar på att stoppa den tomma förpackningen med papper och sedan ställa tillbaka den i skåpet och låtsas som om ingenting. Frågan är ju dock hur länge det skulle hålla. Tills någon stackare i det här huset blir kaksugen förmodligen. Och jag vill ju inte vara det svarta fåret som gör folk besvikna. Nej, jag får helt enkelt slänga förpackningen och mena på att jag minsann inte har sett till några kakor, inte alls.

Här sitter jag och skriver om kakor, känner mig urlöjlig. I brist på annat. Men om det finns någon listig människa där ute som sitter på en plan så är det väldigt lägligt att berätta om den nu. Helst innan 20.00 för då kommer mamma hem & hon kan sniffa till sig planer! Och nej, jag är inte galen. Eller kanske lite. Men vem är inte det.


Pictures

Hittade lite bilder från i fredags, ack dessa partybilder. Alltid lika tjusiga.. bortsett från de riktigt groteska. Nåja, vad vore en fest utan kameror?


Jag vet inte vad jag gör


Jag & grabbarna ;D


Lilla Jonathan och jag :)


Puss på Erika


dancing

Nu är det bums i säng

ER

Det är lite samma känsla här hemma som på akuten. Och då syftar jag inte på sjukdomar utan snarare stress. Jag stressar hela tiden och ändå påstår folk att jag är en av de segaste personerna de känner. Man kanske skulle vända på det - jag kanske är världens långsammaste människa som stressar. Å andra sidan kan jag inte säga emot dem på den biten, jag kommer alltid sent. Minst en timma. Det spelar ingen roll om det är skolan, partyn eller vänner jag ska till. Folk blir alltid tvungna att stå och vänta på mig. Om de nu orkar det. Är det nya bekanta brukar det hålla sisådär de första tio gångerna, sedan inser de precis som mina vänner att jag aldrig kommer förändras. Och det finns inget att göra åt det. Jag klandrar verkligen mig själv, för det är en av mina största brister. Sämre tidsuppfattning än mig finns det ingen som har. Och tro mig, jag har försökt att planera min tid. Jag kan gå upp 4 timmar innan plugget börjar och ändå komma försent. Hopplös skulle man kunna kalla mig.

Jag tycker det är pinsamt att komma sent, för jag har aldrig någon bra förklaring. När ens pojkvän suttit på ett fik och väntat i två timmar räcker det inte med att kläcka ur sig - jag glömde bort tiden lite. Heh.

En ny grej som jag börjat med är att jag säger en senare tid till den jag ska träffa och sedan ställer in mig på att hinna till en tidigare tid. Det brukar bli precis lagom. Eftersom jag alltid kommer försent så brukar det matcha. Tummen upp.
   Dock fungerar inte detta när det kommer till plugget, fick idag min första varning pga. för hög frånvaro. Och det är aldrig kul kan jag tala om. Nu är det skärpning som gäller. Jag måste hitta ett sätt att lösa det hela på.

Det är inte så att jag är lat eller ser tider som obetydliga. Det är helt enkelt bara så att jag är tidsoptimist. Jag vet inte hur jag ska planera min tid för att kunna spendera den rätt. Utan jag trillar alltid utanför kanterna. Och klockan går alltid för fort. ALLTID.

Nu är det ER - Cityakuten

cabom


Igår åt jag middag med Anna i Kista och kom hem lagom till att somna i soffan, och idag har jag bara tagit fram min laptop & lite arbetsuppgifter och försökt ta tag i pluggandet (det är ju det enda jag gör på söndagar). Ikväll händer absolut ingenting - för imorgon kan man inte ligga och tryna hela dagen. Tyvärr.

Nu ska jag köra skiten ur mig så att jag blir klar någon gång, om jag känner mig själv rätt så kommer jag annars få sitta här halva natten.


working hard all day


Bashar, Ala, Jonathan min pöjk, jag, erik - spelar ölspel


Charmigare bilder har man ju sett, haha


Erik och jag :)


Jag gör något jag inte borde, ohälsosamt var ordet!

Detta var bilder från i fredags då jag följde med J, Erika och Ala hem till Bashar som hade inflyttningsfest. Samma tid, annan plats, levde Sophia rövare på Tobys inflyttningsfest men det blev aldrig så att jag åkte dit. Istället stannade jag med min pojkvän och hans vänner, trevliga som få :) Hoppas att S hade det lika kul som jag!
    Förvånansvärt nog så mådde jag inte särskilt dåligt på lördagsmorgonen och J's mamma var en ängel och gjorde pannkakor till oss, tycker jag var gulligt gjort! Ni förstår, jag är inget större fan av bakfylle-pizza.


one true thing

Godmorgon! Jag har efter tusentals drömmar inatt bestämt mig för  att köra på den vita, men jag kommer ändra formen lite, för jag vill att den yppiga kjolen ska gå från midjan och inte från höfterna. Det borde jag lätt kunna fixa genom att bara vika in överkanten vid bysten och sedan ha ett skärp nedanför. Det blir nog super. Jag har insett att nästa gång jag införskaffar något till garderoben måste det vara något dressy, för sånt har jag uppenbarligen brist på. Nu måste jag kila iväg och göra frukost, börjar inte förens 12.30 :D

ciao


big closet, no clothes?

Är det bara jag som får den känslan så fort jag ska välja kläder? Jag tycker banne mig att jag köper nya snygga kläder hela tiden och ändå har jag aldrig något att ta på mig! Just nu står det mellan en vit klänning med yvig bred kjol + skinnimitation i mc modell, eller en persikofärgad tight klänning med bar axel och öppen ärm på andra sidan. Och till den vet jag inte vad jag ska ha för jacka... Jag har nu stått och provat dessa alternativ i två timmar, och fortfarande har jag inte en aning! Orkade inte ta bilder, men kan någon tala om vad jag ska ha? Det är på ett vanligt party jag ska på, enda grejen är att det är helt nya och främmande ansikten där. Och då vill man ju alltid ge ett bra intryck, inte sant?

Blä säger jag bara. Min mamma är lika lost som jag så där rök den enda hjälpen jag hade för tillfället. Varför kan man inte ha en designer i huset som väljer kläder åt en?

Nu ska jag lägga mig och titta på gamla avsnitt av Vänner och sedan drömma lite om kläder.

Natti

maneater

Nä nu är det mat som gäller, ska gå ner och koka soppa på en spik. Gud vad jag tjatar om mat men det är bara för att jag tycker att ni ska äta mer gott folk! 

She's a maneater
make you buy cars
make you cut cards
make you fall real hard in love

seg, segare, segast

Hallåhallå, jag har varit galet trött de senaste dagarna så jag har inte orkat skriva något. Inte mycket nytt har kommit upp bortsett från nationella sluproven i engelska, drygt som fan, men nu är det i alla fall över. Tack gode Gud.
   Imorgon ska jag troligtvis följa med J på fest hos någon i Liljeholmen (?) men blir det tråkigt drar jag vidare till Toby som har inflytningsfest och där även Sophia kommer att hålla hus (tror jag). Jag vet att jag är hemsk, men jag är faktiskt skeptisk till partyt i liljeholmen, eller egentligen är det väl inte det, handlar mer om J. Ojoj vilken soppa!
  Jag har en brutal huvudvärk så nu tänker jag krypa ner i sängen och läsa klassikern av Håkan Nesser (ni vet vilken jag menar) jag måste vara den enda i Sverige som inte läst den än. Men nu är det dags. Ni förstår, jag har bestämt mig för att bli mer litterärt allmänbildad så att säga, så nu ska jag läsa två klassiker i månaden. Minst. Sagt och gjort - Jag börjar i alla fall nu. 

next up

Om jag nu har förstått allting rätt så menar många att de läser Kissies blogg bara för att skratta åt hur patetisk hon är, och är man tillräckligt gammal så är väl det helt okej. Fast egentligen tycker jag inte att man ska uppmärksamma hennes blogg alls, för tro det eller ej, men det finns yngre som faktiskt läser hennes blogg och tror på det hon skriver och därför håller med. Som den dåliga förebild hon är, är hennes smörja inte något jag skulle läsa - inte ens för att skratta åt det. Man måste tänka på att yngre påverkas väldigt lätt och förstår inte hur löjligt det hela är. Tro mig, jag vet. Jag har två småtjejer hemma. Vill ni ha humor? Gör er själva en enorm tjänst och titta på Family Guy istället.


Next up är matlagning och ikväll är det efterlängtade Cityakuten :)
 


Kissie?

I brist på annat hamnade jag på Kissies blogg och jag dog. Av skratt alltså. En blandning av chock och förvåning. Kan någon svara på hur gammal hon är, 12? Jag har bara besökt hennes blogg en gång tidigare och då ögnade jag knappt igenom vad hon skrivit, men idag räckte det med att läsa ett enda inlägg för att inse att det stackars arma barnet har, rent ut sagt, en helt rubbad verklighetsuppfattning. Om hon nu ens har någon.
   Jag kan inte för fem öre förstå hur hennes blogg har kunnat bli så känd. Om det som krävs för att få läsare är att man ska vara helt jävla blåst och se ut som en översminkad tysk barbiedocka (ber om ursäkt till alla tyskar) då har bloggvärlden spårat ur totalt.
   Jag skulle aldrig skämma ut mig så jävla brutalt bara för att få läsare, dessutom skulle jag inte vilja att majoriteten av mina läsare bestod av 12 åriga fjortisar utan någon som helst erfarenhet av livet. Och finns det folk över 12 som seriöst läser hennes blogg så kan jag inte uttrycka mig tydligare - fy fan vad pinsamt. Ja det är vad det är. På andra plats, efter en vacker modell som Kenza som faktiskt har ett liv och kan skriva ordentligt, ligger alltså Kissie - en bortskämd snorunge som tror att hon ser ut som Barbie och som varken kan skriva eller stava (troligtvis för att hon går i: 6an?) PINSAMT var ordet!

Om jag vore förälder skulle jag förbjuda mitt barn från att läsa K's blogg. De blir ju hjärntvättade. Med sådan attityd och omognad kommer man som vuxen inte längre än till kassan i McDonald's. Det är fan inte konstigt att dagens yngre ungdomar tror att jorden kretsar kring hur mycket brun smet man ska ha i nyllet.
   Det första jag tänker göra när mina småsyskon kommer hem är att se till så att de inte läser den där jävla bloggen, och jag tycker resten av er borde göra detsamma.

ps. jag vet att hon inte är 12 år, men det finns inget som tyder på att hon skulle vara äldre.

Lägre än såhär vill man inte att det ska sjunka.

boring with a big O

Målar naglarna, tittar på gossip girl, äter SIA's fantastiska mango sorbet, dricker vatten, betraktar nöjt mina nya skor som står nedanför soffan, dricker lite vatten till, funderar på om jag ska sätta igång och plugga eller om jag ska sitta kvar här, blir missnöjd med nagellacket, målar på nytt, går och hämtar mer glass och denna gång lite kex också, byter kanal, svarar på ett sms, tittar runt på facebook, stannar på kanal 3 där det visas ett gammalt top model avsnitt, skickar iväg ytterligare ett sms, byter nagellack.

Ja, såhär ser min eftermiddag ut helt enkelt. Tråkig men typisk. Precis vad jag också är idag.

mmm det luktar gott

sniffsniff.. det luktar mat.. sniff.. Penne Rigate pasta med bacon & champinjoner, mmm..!

Jag är en så kallad foodlover, och det fiffiga är att min kropp har jätte svårt för att bygga fett så jag kan äta hur mycket jag vill :) Tills jag storknar och en aning mer. Jag gör allting som man inte ska; jag småäter hela tiden, jag äter tills magen står i fyra hörn & då äter jag lite till, jag äter alldeles för fort, jag bryr mig inte om vad maten innehåller och jag äter dessutom alltid mat innan jag ska gå och lägga mig. Annars vaknar jag hungrig och det tycker jag inte om.

Det enda jag gör som är bra är att jag älskar frukt och äter det i mängder, fast sedan har jag å andra sidan hört att det inte är bra att överkonsumera. Så då gör jag väl fel där också, men där känner jag lite som jag brukar - vem fan bryr sig?

humor



Jag skickade denna video till min karl och skrev; This is the reason why I don't want to have babies with you (;
Det tycker jag är hysteriskt roligt skrivet, jag skrattar högt och lite elakt - hahahaha!

Egentligen är det hela väldigt osammanhängande eftersom jag är tillsammans med en räka.

första Maj




Jag mådde under omständigheterna ganska bra på morgonen när jag vaknade, kilade in till City och köpte nya high heels med fransar på :') riktigt nöjd!
   På kvällen åkte jag till Nacka och mötte Sophia, Valerie och Frida (tjejerna från klassen) och vi åkte hem till Naomi i skanstull där det var lite folk, det blev en ganska lugn kväll men det kändes ändå kul att göra något eftersom jag hade en kväll att ta igen, haha.
   Vi drog oss tillbaka runt midnatt och jag åkte till S:t Eriksplan för att spendera en natt med min älskling, han var nyduschad och jätte trött :)

I survived the weekend



Jaha
då är valborg över tillslut då, nog för att det är kul att festa men jag behöver verkligen lugnet som kommer nu. Ytterligare en seg söndag, men denna gång väl förtjänad. I torsdags gick jag upp tidigt på morgonen och mötte upp Anna och lite folk som vi sedan tog 11 bussen till Uppsala med, vi var så sjukt många människor så det kändes som att man var på ett safari. Vid 12 tiden var jag hyfsat berusad (=dyngrak) och vi slog oss ner på en stor härlig grön äng med hundratals andra ungdomar.
   För att vara mitt på dagen en torsdag så tyckte jag ändå att det var ett jävla drag, jag var galet taggad och hade ingenting alls emot att solen brände sönder mig. Min lilla Anna bestämde sig dock för att lägga sig och sova, mitt på ljusa dagen! (Hon påstår fortfarande att hon bara solade lite). Så jag gick ut på upptäcktsfärd på egen hand och fann lite intressanta människor runt om, trevliga prickar det där :) Bland annat en spansk modell, han var skit snygg och hade en cowboy hatt. Jag blev lite smygkär men det får jag ju inte bli så jag lämnade honom ganska snabbt. Ja, vad hände sedan då.. tänk tänk.. nej okej jag erkänner; jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad som hände. Jag antar att jag stannade där på ängen och snackade skit med lite folk? 
   Hur som helst, så vaknade Anna tillslut och jag fick med henne till city för att käka lite, hungriga som vargar lyckades vi efter mycket hjälp på engelska (jag hade bestämt mig för att bara prata engelska) slå oss ner på Max där vi bland annat träffade några islänningar(?) MEN det skulle vi inte ha gjort för mina Chicken Nuggets måste ha varit dåliga, för efter bara någon timme så började jag må illa (många har teorier om att det var pga. alkoholen men jag vet ju bäst) och framåt kvällen blev jag riktigt jävla magsjuk och fick feber - och det får man fan inte av sprit! Så jag drog hem när Anna drog vidare till Peter - hem till min säng och sov som en liten gris. Så jag kan ju säga att fram till att vi åt maten på Max så var allt toppen men sedan gick det nedför.

Inte riktigt en sådan Valborg som jag hade väntat mig, men den får helt enkelt duga.

RSS 2.0