laughing to myself



Fick nyss reda på att min 12-åriga lillasyster råkat spola ner sin mobil i toaletten! Hahaha jag dog av skratt, hur lyckas man egentligen? Jag kiknar :'D

Snart smäller det

Nej jag skippar den sorgliga biten, jag ska berätta någon dag. Men det blir inte idag. Ni får påminna mig sedan om ni är nyfikna.

Över till roligare nyheter, det är ju trots allt valborg på torsdag! JIPPIE :D Jag vet att det är överskattat men jag tycker om att ha höga förväntningar, det blir så mycket roligare då. Planerna för dagen ser för tillfället ut såhär: Klockan 11 åker jag, Anna & Linnea (och antagligen hundra pers. till) till Uppsala för att slå oss ned i någon stor och härlig park fylld med studenter, Uppsalas studenter är ju kända för att vara helt jävla craaazy! Och vad dagen går ut på behöver jag väl inte ens klargöra? Vad gör man på valbor liksom.. Hur som haver så rör vi oss nog tillbaka runt 6 tiden, om vi nu överhuvudtaget kan stå på benen, för att efterfesta någonstans. Vart är ännu oklart, ni förstår - våran plan är att inte ha någon plan. Utan att bara hamna där vi hamnar, och tro mig, det är långt ifrån tomt på fester på valborg. Vore ju kul med rundvandring istället för att stanna på en fest. Eller så slår man ihop fem fester och så blir det en jäkla stor en! Men som sagt, vart eller hur det blir efter middagstid vet jag inte ännu, men vid det laget lär man tycka att vad som helst är kul, lättroad som man är.

Nu har jag lite plugg att ta igen (käns som att det är det enda jag gör)

Hoppas ni får en galet trevlig valborg!

27/4

Jag börjar göra mig i ordning nu, tänkte ta en fika innan det är dags att bege sig till kyrkogården i den lilla hålan jag växte upp i (vet att det låter bisarrt men det är skönt att prata igenom allt före besöket). Vet inte vilka av tjejerna som ska vara med och fika, men till graven åker vi troligtvis allihopa. Om jag inte är för slut när jag kommer hem så skriver jag ett kortare inlägg senare ikväll.

Ciao


twelve a.m

Jo såhär runt midnatt tänkte jag kasta in ett inlägg eftersom jag ändå är pigg som en lärka och inte har mycket annat för mig. Jag har som sagt tagit mig igenom ytterligare en tråkig söndag utan större skador, skämt åsido, det är jobbigare än vad det verkar.
   Imorgon blir en dyster dag eftersom det är den 27/4 vilket innebär att jag och tjejgänget från gamla plugget har vårat årliga besök vid graven, det har nu gått 4 år sedan hon försvann ur våra liv. Hon var så ung, så vilsen. Och efter att ha levt ett liv i helvetet såg hon ingen annan utväg. Det vrider sig i magen på mig när jag tänker tillbaka på den dagen, det var helt ofattbart för mig. Jag kunde inte förstå vad hon hade gjort och jag har väl egentligen fortfarande inte förstått det, jag tror aldrig att det kommer att smälta in helt. Det är för tungt. 
   Kanske kommer det en dag då jag berättar om henne, det är förstås känsligt och jag vill inte såra någon. Jag har alltid fått lära mig att man inte ska riva upp gamla sår. Men jag tror inte heller på att man ska lägga det förflutna bakom sig, hon kommer alltid att existera i våra minnen. Det kan ingen ändra på. Någonsin.
   Jag vill inte berätta vad som hände, dagen innan jag ska till hennes grav, men någon dag (när jag orkar) ska ni få veta vem hon var. Vad som hände henne och vad som hände oss. Månader av smärta. Hennes egna berättelse. Den bortom alla lögner och spekulationer. Saningen.



Nu är jag både trött och lite nere, då finns inget bättre än en varm stor säng :)

Nighty nighty


Sunday, bloody sunday

Jag råkar vara en sådan där jobbig människa som blir helt handfallen på söndagar och inte kliver upp förens 12 för att sedan spendera resten av dagen med att göra absolut ingenting. Eller jo, jag börjar alltid med att planera in saker jag "måste" göra, såsom städning och plugg som andra människor vanligtvis gör på söndagar. Men runt två-tiden inser jag alltid att mina planer bara varit en riktpunkt för att jag överhuvudtaget skulle orka ta mig upp ur sängen. Bakfull eller inte, jag är lika slutkörd ändå.
   Det finns inget värre än söndagar, Sofia på en söndag = mulet. Jag förmår mig inte ens att svara i telefonen. Konstigt nog brukar det klarna upp lite framåt eftermiddagen (dvs. runt sex-tiden enligt mig) och framåt kvällen har jag helt glömt bort hur mycket jag hatar den här dagen och blir mitt sociala, glada jag igen.

Så nu har jag skrivit av mig lite och ska fortsätta med att göra ingenting, vilket innefattar att sitta framför tv:n och få ångest över att jag har en massa saker jag borde göra istället. Det är ingen trevlig sits jag sätter mig i men såhär har mina söndagar sett ut så länge jag kan minnas. Det är sånt man får leva med.

See u later!

here we go again

Helgens värsta smärta (hittills): att skära sig i armhålan när man står i duschen.
Jag skrek som en stucken gris, det blev bara ett 12 mm stort snitt men fy fan säger jag. Ett riktigt gott råd till er där ute: håll hårt i rakhyveln, den må se liten och snäll ut men när den visar sin rätta sida är den inte att leka med.

The dreamers


Hoho förtjusande va?

The dreamers är en sjukt bra film. Men det var inte det jag ville komma till, jag ska som tidigare nämnt upp tidigt imorgon för att skriva nationella C provet i engelska i Aulan klockan 08.30. Det uppskattas inte att komma försent, vilket händer mig rätt ofta..
Nu ska jag dricka mitt kvälls te och läsa KICKS-tidningen jag fick i hem brevlådan (får man om man är medlem), morgondagen ser relativt ljus ut ändå om man bortser från de första 80 minuterna. Det bär av till Etnologiska vid 11 tiden och på eftermiddagen väntar trolig konsert. Jag har en reservplan i bakfickan utifall konserten skulle utebli - En myskväll hos J med Sia Sorbéglass och en massa kex, barnsligt gott!

Jag är ganska dålig på att uppdatera på helgerna så om jag inte trillar in här av rena slumpen så får ni ha en bra helg!
Natti

Dr Nice

 
It was a minus, puuuh. Thanks God, now I can finally take a deep breath. It feels like I've suffered from
hypoxia the whole week. Nice to have it done.

Now I'll prepare myself for the National Test in English A. Will be back later on

Cocaine



Någon mer än jag som sitter och gör alla dessa quiz på facebook? Ett bra tidsfördriv :)
Stämmer ganska bra det där också

Det blev fullkornsmackor med tomat/vitlöks-skinka, sallad, minitomater, gurka och lite örter, och en stor smoothie till det. Jag förmådde mig inte att ställa mig och laga världens middag klockan åtta på kvällen.

Imorgon gäller det som sagt. Attans om det inte går vägen.

Ska krypa ner i sängen nu och hoppas på att jag får en blund i natt
Sleep well


Im so hungry, hungry for U!

Skriver en novell i engelska A som ska ha samma tema som boken Prep (lite som gossipgirl) Nåja, det går väl sådär.. Jag har bara läst lite av boken och nu ska jag försöka imitera en hel historia. Dessutom så är jag så jävla hungrig att jag knappt kan tänka klart, jag hoppas min mamma handlar hem något att äta för jag orkar inte ta mig utanför dörren. Inte idag. Är det någon som har tips på mumsiga maträtter så får den mer än gärna kläcka ur sig det också, för jag har inte den minsta fantasi för tillfället. Vare sig det kommer till mat eller noveller. 

Nä, nu ska jag göra ytterligare ett försök och se om jag kan bygga ett hus av en planka så att säga. Ikväll är det mycket kul på tv, så det är i soffan jag tänker bosätta mig så snart jag blir klar här. För att inte minst nämna Grey's Anatomy.

Önska mig lycka till

one word



I feel sick, it could be two reasons. I suspect that it's a side effect of my new pills,
 but just for sure I'll do the fucking test tomorrow. Best to be on the safe side.

Now I'll go back to the sofa and hope that it goes over

Lördag snart igen? snälla?

Varför är det så svårt att skaffa jobb?
Jag har tillbringat halva dagen med att skicka in cirka 30 CV:n/jobbansökningar, och det är långt ifrån första gången jag gör det. Det gäller väl bara att inse fakta - är man i min ålder (dvs. att man inte har fyllt 18 än) och inte har flera års yrkeserfarenhet (vilket är ytterst ovanligt) så är sannolikheten att man blir anställd lika med: 0, med en hel låda tur: 0.1.
Som 17 åring i dagens Sverige är det lättare att prostituera sig än att få ett extrajobb på McDonalds, hurra! Nej. jag är sarkastisk igen. Det är helt sjukt. Jag ställer frågan som vi så många gånger redan hört; vart är samhället på väg egentligen?


Sophia & jag
Jag vill ha helg igen så jag kan sluta oroa mig för hur min ekonomiska situation kommer se ut i sommar.

En väldigt bitter:

you're such a bingbong (dummy)

Jag undrar om artighetsfrasen "tack för igår" har blivit lite av en trend grej, måste man tacka folk för att man råkat vara på samma klubb/fest en kväll? Eller för att man träffat någon ute och haft en kort diskussion om utlandssemestrar? Det har verkligen blivit ett jävla tjat. Man missbrukar artigheten, istället blir det bara en vanesak. Helt meningslös. Tack för igår, pff, vadå tack för igår? Det låter som att man träffat en främling med blå solhatt som tagit med en på en oplanerad resa till världens ände och lockat fram små glittrande älvor från mossen. Eventuellt att man fått en riktigt härlig all-inclusive-natt med stadens mest uthålliga gigolo. Jag tycker att menignen är sexuellt laddad, det irriterar mig. Eller med andra ord - jag har helt enkelt lite svårt för den frasen.

Nu blir det kaffe med bullar!

Lördag igen



Lyssna på texten, så jävla vacker :)
Allt i ett förhållande är inte lyckligt, pratade ut med J hela kvällen igår så nu känns allt bra igen. Jag älskar honom verkligen, blir helt chockad varje gång det slår mig.

Ikväll ska jag till Sollentuna/helenelund och hålla Anna sällskap medan hon sitter barnvakt åt en liten fialotta ^^ (hon heter Sofia precis som jag) :D det blir jätte mysigt eftersom jag älskar barn och verkligen behöver få prata av mig med en av mina närmsta vänner, vem behöver inte det säg..

Ska sätta mig och plugga lite nu och hoppas på att få någonting annat gjort. Imorgon blir det sushibar med min bror och min gamla farmor som jag inte träffat på säkert fem år, har mycket att ta igen med andra ord :)

Ha en trevlig helg!

gone baby, gone

Jag vill verkligen åka utomlands, upptäcka nya saker och träffa en massa människor. Inte sitta här i gråa lilla Sverige, med risk för att växa fast och börja mögla. Jag vill se världen! Hur ska man ha ork att binda sig och skaffa familj om man inte har några upplevelser att bygga upp allt på? En av mina största rädslor är att jag ska bli kvar här, träffa en man jag aldrig lär mig älska för att sedan kasta bort ett liv jag aldrig levt och skaffa barn som kommer kräva lycka och kärlek jag inte kommer kunna ge, för att sedan tillslut ruttna bort i min lilla håla. Jag skulle försöka så mycket att de skulle suga musten ur mig. Å nej, jag ska vara så brutalt jävla trött på människor och äventyr så jag smäller av, innan jag känner mig beredd på att bli mamma, eller fru, eller vad fan som helst. För mig är det ingen småsak, som med så mycket annat så vill jag kunna ge av mig själv till 100 procent. Låta dem dela mina minnen och ta lärdom av mina erfarenheter.
   Det är så många som har drömmar, som bara rinner ut i sanden. Man måste våga ta tag i det man vill, det är ingen som kan leva åt en. Livet började när vi föddes men det glömmer vi bort, vi skjuter hela tiden saker framför oss; 
 "kanske senare, någon annan dag, när jag kan." Livet pågår nu. Fumla inte bort drömmarna, det är bara de som kommer ta dig igenom livet med ett leende på läpparna.

Jonathan åker till Kina i en månad i sommar, jag önskar han kunde ta med mig!








(Sista bilden tagen av min bror när han var i SydAfrika)

lovley, bad, black, white






Är det bara jag som är helt såld på Keira Knightley? Så galet snygg! För att inte tala om talangfull, men ändå, helt klart den snyggaste skådespelerskan!
Nu har jag precis skrivit klart en presentation av den engelska boken Prep, imorgon måste jag dessutom kliva ur sängen två timmar tidigare än vad jag egentligen måste, bara för att hinna "snabbplugga" till Nk provet på morgonen, mamma mia..

yes sir i can boogie

Jag har världens underbaraste pojkvän :)


tänkte bara tillägga det ^^


RSS 2.0