en såndär bra dag igen

Jag är trött och arg och hatar allt & alla. Punkt.

jag har inte gröna ögon


Eller? - Ögonen är oredigerade.


I guess I could use a head

Alternativ 1: Betala 105 kronor för att se filmen på bio + extra kostnader för eventuella snacks, sitta i en nedspilld stol.
Alternativ 2: Ladda ner filmen gratis (men olagligt) och poppa en stor påse popcorn i mikron, ligga och mysa i en säng.

Beräknad tänketid: 2 sekunder.

breakout

Häromdagen såg jag en man på tåget med uppknäppt skjorta, vilket naturligtvis drar till sig uppmärksamhet. Och jag tycker att sådant kan vara riktigt sexigt, problemet var bara att han hade rakat sig på bröstet och hade fått stubb! Det såg inte klokt ut! Om man har mycket hår och inte trivs med det förstår jag att man vaxar sig. Eftersom männen blir lena och mjuka i flera veckor då. Alternativt att man inte gör någonting, jag tycker det är attraktivt med brösthår - så länge inte karln ser ut som en varulv. Lagom är bäst. Men jag kan inte för mitt liv begripa hur man kan välja att raka sig där? Efter några dagar ser det ju bara stickigt och äckligt ut. Som hårda strån som sticker ut. Där skulle knappast jag vilja lägga mig huvud och mysa. Rakat bröst - nej tack!




David vet minsann hur man gör


tråktorsdag

Ska städa klart här och sedan bär det av till Kista med J, måste köpa ny navelpiercing. Och jag vet just det rätta stället för det - 3 navelpiercingar för 199 kr = gött!

Jag kanske lägger upp dem senare

Ps. go fuck yourself

Rubriken har sagt sitt.

deciet

För tillfället reagerar jag på Diane som jag gjorde första gången med Neovletta - jag är brutalt illamående. Första pillret jag tog av N gav mig samma känsla, två timmar senare började jag spy. Och fortsatte med det hela dagen. Sedan väntade jag en dag och tog ett nytt piller. Och sedan dess har jag aldrig spytt av p-piller. Men nu verkar det vara samma visa igen. Det är kanske för att Diane är starkare än andra p-piller och för att jag varit utan p-piller i två veckor nu. Nåja, det är nog bäst att hålla sig hemma ikväll. Ifall det skulle sätta igång ordentligt.


tomato face

Igår var jag överlycklig för att solen tittat fram efter två veckor av regn och moln. Idag tycker jag att jag var en idiot. Jag solade lite för länge så nu har jag bränt mig i ansiktet, eftersom jag var blekast där. Och blond som jag är ser det ta mig fan inte riktigt klokt ut, man vill ju gärna inte lägga på en massa smink eftersom det svider som in i norden. Dessutom tror jag inte att det är så bra.. Hoppas det lägger sig tills på fredag, annars blir jag ledsen. Nu ska jag värma lite mat. Idag hämtade jag förresten ut Diane P-piller, får vi väl la se om hyn blir bättre eller sämre. Spännande! Not.


klappat och klart

SOMMARLOV! Det är ju så att man vill fira. Synd bara att det är så förskräckligt väder! Får se hur det blir ikväll, kanske till en studentmottagning, men som vanligt beror det helt på J.

nedräkning

11 timmar kvar! Nej jag sitter inte här och räknar timmar. Inte då.

en dag kvar



Nu jävlar är det inte långt kvar alltså! 15 timmar för att vara exakt! HERREGUD. Jag blir så glad när jag tänker på hur fort det har gått, i förrgår var det typ snöstorm och tio minus och nu är det helt plötsligt sommar! Inte bokstavligt talat då.
Det känns bra nu :)

världens bästa

Är det här världens bästa låt eller vad? Jag tror jag smäller av, hahaha detta blir min nya ringsignal!

we were much too young

Lyssnar på musik. Det är det enda som håller ihop mig en raserande dag ^^ Och vilken sjuhelsike blanding det är på min musik, jag lyssnar på allt från AC/DC till lykke li. Typ. En och annan 60-tals goding kan slinka in ibland också :)

worrying kind

Eftersom jag inte varit i skolan på två dagar så har jag ingen aning om hur mina betyg kommer se ut. Å andra sidan så föredrar jag att inte veta det i förtid, då det ändå är försent att göra något åt det. Matematiken är det enda jag fått klart - MVG. Men det är ju som sagt mitt starkaste ämne också. ZzzZzzz

feathers for fashion

Eller vad sägs om en slående nyhet? Fjäderpiercingar!


Tycker D är snyggast

piercad

Jag har haft ganska många piercingar, gjorde en hel del själv när jag var yngre. Alla är bortplockade nu, bortsett från den i naveln. Den älskar jag. Jag tycker det är så sjukt snyggt, speciellt till sommaren. För att inte tala om hur mycket snygga navelsmycken det finns! Det är ju bikinidags snart och då letar man gärna efter något nytt smycke. Lättast är att leta på nätet, men om ni känner till någon affär i sthlm får ni gärna säga till. Och kom inte och säg PunktShop för deras grejer är oftast inte äkta stål/titan. Jag köper oftast inte "dinglande" smycken eftersom det lätt fastnar i kläderna. Här är några snyggingar jag hittade när jag letade runt lite på datorn:


Ankaret är favoriten. En skorpion har jag alltid velat ha eftersom det är mitt stjärntecken ^^


månglandet

Det var som min mamma sa häromdagen när vi pratade politik - "Sverige är inte ett land utan det är flera småländer. Vi har byggt upp ett litet Iran, ett litet Kongo och ett litet Kina i vårat egna land. Bara för att tillfredsställa andras behov. Samtidigt som vi själva förlorar allt"

Som jag ser det, kommer det komma en tid då vårat land inte längre är vårat. Vi är på väg dit. Till slut kommer vi som levt och brukat jorden i detta land i flera decennier vara tvungna att flytta för att lämna plats åt folk från andra länder. Som kommer att ta över vårat land. Finland tar in 3 flyktingar per år. Sverige tar in 30 000. Ändå är det vi som är rasistiska?

Vi får inte sjunga Svenska nationalsången längre, i Sverige. För invandrare tog illa upp. Snart kommer vi förlora svenska kronan också. Vad ska hända härnäst? Ska vi förlora flaggan? Det skulle inte förvåna mig.

Jag är långt ifrån rasist, jag är bara medveten. Och jag vill att mina barn ska växa upp i det landet som våra förfäder byggt upp. Så som det såg ut. Inte i någon jävla smålands opinion. Ville jag det skulle jag bosatt mig i USA. För där är det precis så. Vill vi verkligen gå i deras fotspår? Jag vill inte det, för jag vet vilket helvete det är där. Dessutom anser jag inte att man är Svensk bara för att man bott här i i något år och fått ett litet papper.

Om jag skulle flytta till Afrika skulle de knappast kalla mig afrikan efter två år.


Det går över gränsen, hur ska vi kunna hjälpa flyktingar när vi knappt själva kan stå på benen? Det är orimligt. Och patetiskt. Varför ska vi ge upp allt vi känner till och håller kärt bara för att invandrare vägrar rätta sig efter våra seder och traditioner? Sverige har blivit ett svagt land. Ett mesigt land. Och det gör mig förbannad.

Jag tänker inte be om ursäkt för hur jag uttrycker mig, för jag har som Svensk all rätt i världen att känna såhär. Och jag vänder mig inte mot flyktingarna. Utan politikerna. Det är de som har tappat fotfästet.

Är det inte dags att erkänna - vi har inte plats nog längre.


Do it for a reason

Är det bara jag som sätter på snyftfilmer för att faktiskt få en anledning till att sitta och böla? Det är rätt skönt, och om någon ifrågasätter varför man gråter behöver man bara peka på filmen. Inte för att jag har något större problem med att gråta rakt ut. Inte om jag är upprörd eller sårad. Men jag hatar när man faller utan anledning, är inte speciellt förtjust i självömkan. Sitta och gråta utan något att gråta för? Jag står över.

latmask

Jag är världens osocialaste människa.

Inte riktigt, jag orkade bara inte idag. Har inga lektioner och tänker inte sitta och åka enda till Boo gård för att spela brännboll. Det är en bra bit för mig, tar minst en timma. Valde att gräva ner mig i sängen istället, sova vidare och sedan gå upp och äta en bamse frukost. English breakfast. Ägg, bacon, vita bönor och rostat bröd. Mmmm!

Jag har inget plugg, halleluja! Så det blir filmdag för min del. Väl förtjänat.

ni förkrympta små liv..

..det är för trist.

Jag sitter och kollar på lilla sjöjungfrun. Det var min favorit film som barn :) Den är lite gullig faktiskt.

CONFUSED

Nej jag lärde mig absolut ingenting igår. Drack lite för mycket för att det skulle vara relevant att ens gå in på djupare samtal. Och när shotsen kom fram ska vi inte tala om hur fel allt blev. Det blev inte som jag tänkt mig. För ovanlighetens skull? Nä. Å andra sidan ljuger jag om jag säger att jag inte var medveten om vad som troligtvis skulle ske. Jag vill bara inte medge det.
    En glad nyhet är i alla fall att jag lärt mig att spela en liten trudelutt på piano, det tog mig säkert 20 minuter att sätta den. Men sedan får man ju inte glömma bort att man inte var helt nykter och dessutom knappt sett ett piano tidigare. Och även om jag insett att mina drömmars man faktiskt inte är en person som existerar, så hade jag trevligt igår. Jag ångrar ingenting. För det är meningslöst.
   Dessa kattungar tillbringade jag mycket tid med också, visst är de charmiga? Kan ju få vem som helst på fall. Den karln har sina fula små knep han.




Den här lilla honan är ju bedårande! Jag smälter :)

sköningar



lyssna och skaka

time for bear (beer)

Nu åker jag. Vilket betyder att jag fattat ett beslut. Jag är ölsugen, det är det som överväger det hela. Skämt åsido, vi får väl se om jag lär mig något. Eller om jag efter ikväll står kvar på plus minus 0.

Hoppas alla har/får en trevlig nationaldag.

6 juni

Jag tycker det är stört löjligt att man inte får sjunga den på avslutningar längre. Därför gapar jag för fulla muggar denna dag. Så det så.

Du gamla du fria du fjällhöga nord,
du tysta du glädjerika sköna,
jag hälsar dig värnaste land uppå jord,
din sol din himmel dina ängder gröna


Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat ditt namn flög över jorden,
jag vet att du är och förblir vad du var,
ja jag vill leva jag vill dö i norden
ja jag vill leva jag vill dö i norden

jag städes vill tjäna mitt älskade land,
dig trohet till döden vill jag svära
din rätt skall jag värna med håg och med hand,
din fana högt den bragderika bära,

Med gud skall jag kämpa för hem och för härd
för sverige den kära fosterjorden,
jag byter dig ej mot allt i en värld,
nej jag vill leva jag vill dö i norden


for sure

En sak är i alla fall säker - jag har försökt glömma, utan resultat. Get out of my fucking head! Jag kommer aldrig kunna gå vidare, varken ensam, med person 1 eller 2 om jag inte gör det här. När man redan prövat det första alternativ finns det bara det andra kvar. Att träffas behöver inte betyda något. Det ligger inte mer otrohet i det än att ständigt tänka och drömma om personen ifråga.


No need to panic

No need to panic, take a deep breath.. Man, that feels good.

Jag står inför ett jobbigt beslut - ska jag eller ska jag inte? Det är frågan. Vad gör man om någon som man haft känslor för helt plötsligt kontaktar en fastän det egentligen är försent. Fastän det numera finns någon annan man älskar.
   Lägg det bakom dig säger många. Men om känslorna för person nummer 1 inte har dött ännu då? Om man tillbringat månader med att "lägga det bakom sig" ska det då räcka med ett enda sms för att "det" ska komma tillbaka?
    Jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte tar reda på vad "det" innebär, samtidigt vill jag inte riskera att förstöra något med den jag älskar idag. Vem har haft störst plats i mitt hjärta och i mina tankar? Det är lika bra att gräva ner sig helt enkelt.

69

Och så var det fredag. Idag tänker jag somna på soffan efter att ha stoppat i mig drivor av fruktsallad. Så slut är jag. Alltså innebär detta att jag kommer vara onåbar resten av kvällen eftersom mobilen ligger där uppe. Jag kommer inte gå upp och hämta den. Icke. Nope. Vad min pojkvän har för sig har jag inte den blekaste om, och ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte det minsta. Ego-fredag.

Godnatt

dreaming of you

Men fyfan vad sorglig den var. Det hade jag inte väntat mig. Satt och grät som ett litet barn, blev tvungen att pausa filmen till slut för jag såg ingenting! Jag måste kompensera det hela med lite humor nu, annars lär jag ju inte kunna somna i natt. Time for: FAMILY GUY

finally

Nu har jag lyckats få tag i filmen - i taket lyser stjärnorna. Jag är efter jag vet, men jag valde att inte se den på bio. Och då får man helt enkelt vänta tills den dyker upp på annat håll.
En till glad nyhet är att jag fick MVG i slutbetyg i matematiken. YEY


No time for blogging


Catch U later guys!


RSS 2.0